mandag den 10. februar 2014

Wise word of the week #1

Det er ved at være noget tid siden, jeg har kørt temauge på bloggen, men nu skal det være. I denne uge, vil jeg fokusere på ord - kloge ord, smukke ord, sande ord - ord, der har ændret mit liv.

Vi kender det alle; vi har allesammen den dér ene bog eller digt, som bare er gået lige i hjertekulen. Vi husker, da vi læste eller hørte det første gang og bærer det med os hele livet som en skat. I denne uge, vil I få indblik i nogle af mine favoritter.

Disse smukke ord er skrevet af sufi-poeten Hafez, som du kan læse mere om her. Jeg vil ikke tilføje så meget, da jeg mener, digtet i sin enkelhed taler for sig selv; i verden i dag, har vi ofte travlt med at føre regnskab over, hvem der skylder hvad og hvorfor; selv kærlighed bliver målt i, om man husker modpartens fødselsdag eller husker at tage opvasken. Hvis bare vi giver slip og gør tingene af kærlighed og ikke for at få noget igen, ville meget måske se anderledes ud ...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...