mandag den 28. november 2011

Søndagsstorm

Søndagen har været stille og hyggelig. Har sovet længe, set "Medium", strikket på mit tubehalstørklæde, hygget med dyrene, hoppet lidt rundt i blogland og været glad for, jeg ikke skulle ud i stormen. 

Tørklæder in the making
Vi havde snakket om at tage op og se juletræet blive tændt, men jeg endte med bare at sidde i nattøj hele dagen og gasse - på ægte søndagsvis. Adventskransen blev tændt og det var faktisk helt dejligt, selvom der ikke var familiesammenkomst, som vi plejer, når det er advent (min mor havde aftale med sin mødregruppe).  

Adventskrans og rod
Min mor havde købt et juletræ for os, da hun fik et godt tilbud hos en af veninderne, hun var ude at besøge. Så nu er det også i hus. Hun nåede dog ikke indenfor, da hun gerne ville hjem, før stormen nåede sit maksimum. Det har rusket godt. En gren knækkede og smadrede en vores udendørslamper. Og HG aflyste aftenturen med hundene, for ikke at flyve væk. Så de har måttet nøjes med en tur i haven, mens vi krydsede fingre for, at ingen træer besluttede sig for at vælte. Kattene har været rastløse, fordi de ikke måtte komme ud, men endte med at falde til ro hos mig, der har siddet i dobbeltsenge med strikketøj og fjernsyn kørende. 

Søndags-Supaya
HG har fået taget nogle smukke billeder for mig, der fanger søndagens stemning. Om lidt vil jeg slutte ugen og søndagen (der ret betset blev mandag for en time siden) med dette indlæg og få noget søvn. 

En af sidste års julegaver - i anledning af højtiden pyntet med klokke.

Min challenge går forresten rigtig godt. Jeg overholdt (næsten) mit løfte til mig selv i går om ikke at grovæde på vores spilledage. Der røg dog ét stykke kage mere ned end jeg egentlig havde lovet mig selv. Jeg overvejer at skrive næste lørdags indtag op, så jeg kan holde mig i skindet. 

Diskret julehygge i soveværelset
På torsdag er det d. 1. og dagen, hvor jeg har lovet mig selv, jeg skal på vægten. Jeg krydser fingre og håber, at jeg trods alt har tabt bare lidt de sidste tre uger (det må jeg have - kun ét tilbagefald!). Og så er det bare om at holde fast, til de overflødige kilo er væk. Min motivator er billeder af mig selv, da jeg var nede på idealvægten for lige over et år siden. Det skal bare lykkes!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...