søndag den 1. december 2013

En decemberdag i billeder


Det er ikke fordi der er sket det store denne decemberdag herhjemme. Jeg ligger stadig brak med nasty UVI (lortelæge, der tog antibiotika fra mig for en måned siden, for derefter at starte en ny kur op nu, hvor lortet har spredt sig og jeg føler mig overkørt som et trafikoffer!). Heldigvis har jeg da nu penicillin helt til og med marts. Første søndag i advent holdt vi allerede for to uger siden, da min ene bror var hjemme og gæste øen, så dagen i dag, har jeg holdt sengen, læst og set "Jul på slottet" fra ende til anden.


1. Shakira har hygget med mig i sengen. // 2. Penicillin - begyndt at gør dig job, tak! // 3. Hyggelæsning. // 4. Shakira har fået fjernet sting (sterilisation) er blev ikke engang vred på onde moar ... bare træt. // 5. Hundene har taget hul på deres julekalender; dagens guffer ligner mest af alt pingvinstænger. // 6. Adventskransen (som intet har med en krans at gøre), rykkede ind i soveværelset, så jeg kunne nyde den. // 7. Mumis fine Georg Jensen stager har fået lov at hænge hos mig, da hun ikke har træ i år (midlertidig plejebolig) ... vi får dog heller ikke træ pga. to styks killinger, men troldgrenen kan de ikke komme til! // 8. Da vi holdt advent for to uger siden, havde jeg for første gang bagt hjemmelavede æbleskiver. // 9. Tradition siden barndommen: 'Bilchokolade' (vi fik en hver morgen i december, når vi kørte i børnehave). // 10. Da familien var her spillede vi Matador (krigsudgaven). Jeg røg 'kun' i fængsel NI gange! // 11. Og fik salatbar m. hjemmerørt dressing (fadet fra Mumi kom i brug). // 12. Mens jeg holdt mig til salat og falafelkugler, fik resten af familien fondue.


 Hvad er din advent gået med? Og er jeg den eneste, der i år blev taget i røven af julen og ikke har fået pyntet op? ... Har ikke engang fået smidt kalenderlyset i en stage!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...