søndag den 8. december 2013

Plejepigen

Så er det anden dag med Sekhmet. I morgen går turen til dyrlæge og jeg er godt nervøs - hvad fejler hun, får vi hende med hjem, kan man gøre noget?

Det er selvfølgelig leukæmi og FIV jeg frygter. Jeg er ikke i tvivl om, hun har både øjenbetændelse, bihulebetændelse og lungebetændelse eller bronkitis. I går var jeg i tvivl om, hvorvidt hendes højre øje kunne reddes, men jeg synes det ser bedre ud i dag, selvom vi kun har badet det med vatrondeller dyppet i lunkent vand (kamillethe kan ridse hornhinden) og dryppet med øjendråber. I går kunne hun dårligt åbne det; det så ud som om, der sad en hasselnød og trykkede på inde under låget og betændelsen løb ned langs næsen. I dag kan hun åbne det på klem.

I princippet kan hun også være drægtig, så vi tør ikke give hende hverken orme- eller loppekur, før hun er tjekket. Hun sover stadig bare konstant. Hun er virkelig en syg, lille pige. :( Hun vil dog meget gerne ligge i sengen hos mig og putte. Hun har nogle af de samme lyde som Zazen - bl.a. en snøften, de begge laver, når de spiser. Og så gnider hun sit hovedet mod mit i en speciel vinkel, hvilket Zazen også gør. Vi har kun taget et par hurtige billeder, da det er vigtigt, hun får absolut fred og ro og ikke stresser. De er lidt barske, billederne, for hun er ret medtaget. Så var Zazen alligevel friskere ... han var bare udsultet.



På den anden side af døren ligger Zazen med Shakira og ved slet ikke, at moar ligger inde i soveværelset.



2 kommentarer:

  1. De billeder gik lige ind i hjertet.
    Men hvor er det dog rart at vide, at der findes nogen som dig, søde Line.
    Det varmer mit hjerte at vide, at hun er i sikkerhed hos dig, og bliver plejet godt(:

    Det er nu sjovt, at udover udseendet, at mor og søn minder om hinanden på nogen punkter(:
    Jeg vidste slet ikke det med kamillete, men det er en rar ting at vide.

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, men vi føler ikke, vi gør noget specielt. Jeg gør det, fordi jeg ikke kan lade være. Og du kender jo følelsen af det som dyr giver tilbage. :) Den med kamillethe fik jeg at vide dengang med Zazen. Selvom man sier theen, skulle der stadig kunne være små partikler, der kan ridse øjet. Om det er rigtigt, skal jeg lade stå hen i det uvisse, men jeg tager ingen chancer. Og heldigvis havde vi jo dråber. :)

      Slet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...