mandag den 9. december 2013

På min ønskeliste

Jeg har ikke fået postet min ønskeliste i år og måske er det også en småmærkelig ide at gøre, men selv nyder jeg at se, hvad andre bloggere poster af ønsker. Det giver lidt et indblik i, hvem de er, hvad der interesserer dem og hvor de er i deres liv.

1. Buddha-pude 129,-/stk. her // 2. Træstager 349,- her // 3. Buddha-pude 129,-/stk. her // 4. Uglepude 70,- (udsolgt) her // 5. Sølvgevir 249,. her // 6. Uglefad 40,- (udsolgt) her

1. Lammeskind 700,- her // Pernille Corydon topring 250,-/stk. her // 3. Øringe fra Pieces 96,- her // 4. Haruki Murakami: "Kafka på stranden" 160,- her // 5. Nattøj 179,. her // 6. Ur med quilteffekt 172,- (udsolgt) her

1. Buddhamaske 249,-/stk her // Dvd: "Hold da helt ferie" 59,- her // 3. Buddhamaske 499,- her // 4. Charlotte Roche: "Vådområder" 250,- her // 5. "Toystory" 1-3.
Som I kan se, ønsker jeg mig rigtig meget nyt til hjemmet i år. Vores sofapuder er pt. nogle billige fra Jysk og med seks katte og to hunde som ivrige brugere, slides de godt, da de ofte vaske ... og får et par tæv af kløer og tænder. Jeg synes, det kunne være hyggeligt med puder i neutrale farver og så enkelte med forskelligt motiv, der liver op. Dyr og religion er to meget store interesser herhjemme, som I måske kan fornemme. ;) Siden jeg var barn, har jeg elsket træmaske, fordi Mumi havde nogle hængende (som jeg nu har arvet). Dem jeg har fundet af Buddha kan jeg slet ikke stå for, og de ville passe fint ved siden af mit store guldbillede af Buddha (julegave fra HG for 3 år siden), som hænger i stuen. De af jer, der har set billeder fra vores hjem, har nok bemærket nogle af de mange masker på væggene.

Ting i træ er noget andet, jeg er vild med. Jeg elsker 'levende materiale', så træstagerne på collage et MÅ jeg eje. Det samme gælder lammeskind, som vi altid har haft herhjemme - selv før det blev in. Jeg har linket til dette smukke, men da jeg ønsker mig til fire stole, ønsker jeg mig bare billigudgaven fra Jysk, men jeg synes ikke I skulle snydes for dette smukke, som jeg har mit øje på og som har været på bloggen før. Vores stole er en del af et teaktræsæt, som jeg arvede efter min oldemor. Det er tilbage fra 50'erne og har været brugt flittigt, så sæderne er lidt i forfald og ville have godt af et 'betræk'. Da jeg har kroniske smerter bruger jeg også ofte at sidde og ligge på lammeskind, da det skåner led og muskler.

Smykker kan jo heller ikke undgås på min liste. ;) Til min fødselsdag fik jeg en del Pernille Corydon smykker og topringe har jeg jo brugt i ... 15 år? (WOW, jeg er gammel!), så nye i god kvalitet ville være skønt. Desuden er jeg blevet spurgt, hvor mine topringe er fra, men det er altså bare nogle billige sølvringe, købt på en ferie på Mallorca. Desuden er en enkelt i virkeligheden en tåring. Det betyder dog også, jeg ikke har kunnet give link til interesserede, men de har jo efterhånden været populære i mange år, så lige nu fås de overalt. (Hold kæft jeg er forud for min tid - både mht. ringene og skindene!).

Så er der katteskulpturen, som jeg længe har haft øje på. For tre år siden fik jeg dens 'tvilling' i julegave og jeg synes, det kunne være skønt at have begge. Desuden minder denne mig om Samsara, der elskede (elskER, Line!) at ligge sådan. Geviret synes jeg også er rigtig fint og ville bruge til at hænge smykker på. Derudover er der hyggeting som film, nattøj og bøger, der ville være dejlige i den laaaaange vinter, der endnu er tilbage, når julen for længst er ovre.


4 kommentarer:

  1. Åh, en Toy-story boks! De film er jo geniale :'D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, dem vil jeg kunne se om og om igen. Vil giftes med Rex i mit næste liv! c",)

      Slet
  2. Rigtig fine ting! Mange af de ting kunne man godt ønske sig til jul :D
    kh maria
    www.mariamajblog.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg glæder mig også til at se, hvad der skulle være at finde under træet i år. :)

      Slet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...