onsdag den 31. august 2011

Hvem sagde "Hell's Kitchen"?!

NOOO! Det skete så bare ikke, vel? ...  Det er da bare en drøm, ik? For dét MAGTER jeg bare ikke! Magter, magter, MAGTER det ikke!

Okay, forestil jer lyden af en eksplosion - lidt ala en champagneprop, der flyver af ... bare ganget med ti!

*POOOP!*
Derefter: Silence! ... Og mørke! Og hvad er sket? Oven er eksploderet! Ja, sgu!

Faktisk starter historien nogle måneder tilbage - sidste år i oktober for at være præcis. Der flyttede vi nemlig in i da Dream House. Som havde gammel lorteovn fra halvfjerserne - som havde mini ovenrum, kun to kogeplader, der duede og lignede noget, der var købt i BR. Og som nævnt i et tidligere indlæg er vi altså en familie, der bager ofte. Så vi bestilte ny ovn fra Punkt 1. De kom og satte den nye ovn op og alt var fryd og gammen ... nogen tid. For nogle måneder siden lød der nemlig en sær, summende lyd. Efter nogen tid gik jeg på jagt i huset, da jeg var ved at blive vanvittig. Den viste sig så at komme fra køkkenet - nærmere bestemt: Komfuret. Og der lugtede altså også - brændt! Et styks panisk mig kaldte fluks på HG, der flåede komfur ud fra væggen, hvor et styks stik sad og spruttede og spyede flammer.


Jeg var i oprør og ville ringe efter både elektriker og (ikke mindst!) Punkt 1 - var sikker på, de havde sat ovn forkert op. HG var imidlertid sikker på, det måtte stamme fra kondens fra komfur, der trængte ind i stikkontakt. Så komfur fik lov at hvile natten over, og duede dagen efter.


... Ja, det vil så sige: Indtil i dag! (Jeg vidste, jeg havde ret!!!). Og gæt hvem, der får gæster til rund fødselsdag på søndag!? Aaaargh! Har købt ind til theboller (både med og uden rosiner), drømmekage, lagkage(bunde), Napoleonshatte og cheesecake! Shit og fuckedie lort! Til aftensmaden skal jeg have bagt hvidløgsflutes, kartoffelbåde, falafelkugler og kyllingespyd - jeg skal bruge den ovn! Det var så meningen, at jeg skulle bage sådan lidt i etaper (jeg kan ikke være i gang for mange timer ad gangen uden at få ondt og gå i krampe), så yaeh! Har gudske-fucking-lov lånebil til på søndag, så i morgen, hvor vi alligevel skal ud at handle, må vi drøne til Punkt 1 og skrige op. Og hvis de ikke kan komme med en ny ovn pronto ... ja, så er der sgu en ansat, der dør!


Hvorfor er det lige, jeg føler mig forfulgt af uheld i disse dage? Først die utøj i melet. Og nu dette! (Med en maddikeepisode ind imellem - man får altså bare mere end man betaler for i den dér 'Super' Brugs! Hmf!).


... Er det dét man kan kalde 'Hells Kitchen' oder was?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...