tirsdag den 12. februar 2013

Med næsen i bøgerne og legemet i vandret position


Tja, mine dage kunne vist ikke udtrykkes bedre, som de ser ud for tiden. Mens min krop restituerer sig og forsøger at bekæmper alle 'baczillerne' (som Olsen fra "Huset på Christianshavn" kalder dem), går tiden med dette ene: Bøger.

Jeg ligger med mit varmetæppe på sofaen og æder mig gennem siderne, som en bulimiker under et ædeflip, mens kattene putter i fodenden - alle, bortset fra Zappen, der gladeligt går på vintertogt trods kulden. Aldrig har jeg været gladere for at vi fik efterisoloeret!

Dog begynder jeg at mærke denne indre uro - over bunkerne af snavsetøj, det beskidte service, der tårner sig op i køkkenet, bloggen der bliver forsømt og alle disse idéer, som jeg har herinde til. Men det går langsomt. Det er babysteps mod helbredelse, der går forbandet langsomt og hele tiden bliver forhalet af dette træge (læge)system. For vi bare rosset herovre? Eller er lægerne virkelig så elendige overalt? 

Min taknemmelighed for jeres hilsner, tanker og trofasthed kan slet ikke udtrykkes. Det, at I kigger trofast forbi, selv når jeg er væk i dage- eller ugevis ad gangen, gør mig så taknemmelig. 

 
 Som sagt har jeg en masse planer for bloggen, som jeg håber, snart kan føres ud i livet. Hver dag noterer jeg mig idéerne, så de ikke skal gå i glemmebogen, når kræfterne vender tilbage.

D. 20. er 'snaked day', hvor jeg skal have min endoskopi af blæren. Jeg ved man sjældent finder nogen forklaring, men dear God - lad dem gøre det i mit tilfælde! 

Jeg vil slutte med et billede af Myrledyret, der åbenbart er træt af, at Moar er læsehest. Hun har plantet gumpen på "Krig og fred" (som jeg for nogen tid siden listede fra min mor - den er så fiiiin, læderindbunden og med guldtryk, men har desværre fået en vandskade, da min mormor opbevarede den i sin kælder - shame on her!), i håbet om at få mor til at vågne op og fylde tun i madskålen.


Er der forresten nogen af jer, der er på Goodreads? Savner aktive venner derinde, så giv et praj, hvis du er bogorm, følger min blog og bruger Goodreads. :)


 

3 kommentarer:

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...