lørdag den 22. juni 2013

Behandling med ar-fri #1

Som jeg skrev for nogen tid siden har jeg fået en pakke med produkter fra Julie-P, som bl.a. indeholdt produktet AR*FRI som jeg skal teste på mine keloide ar. I tilfælde af, I ikke fik set sidste indlæg, kommer her en oversigt kopieret fra Julie-Ps side, som illustrerer de forskellige former for ar.

 
I dag påbegyndte jeg behandlingen af mine ar. I næste uge, vil jeg tage nye billeder for at sammenligne med før-behandlingen og se, om der er sket noget. Det vil jeg så gøre de næste fire uger.

Ar nummereret og fotograferet med målebånd for at vise ca. størrelse.
Et af de største ar er ar nummer fem, som her ses alene:


Og som closeup:


Det er ikke lige til at se på disse billeder, men mine ar sidder på skulder, overarm og ryg.

For at give en idé om produktet jeg bruger, får I lige et par billeder:



Om produktet:

Før i tiden fik jeg på hospitalet udleveret plaster, som jeg skulle have på såret, så snart stingene var fjernet og såret hele op. Derefter skulle jeg gå med dem i et par måneder for at mindske risikoen for nye ar.

Fordele: AR*FRIs plastre er meget tykkere og blødere end mine tidligere plastre, som det skal bemærkes ikke kan bruges på gamle ar, som AR*FRI kan.
     Man klipper dem ud, så de går ud over arrene med ca. 1 cm. Modsat plastrene fra hospitalet, mærker jeg ikke noget til disse. Huden bliver ikke generet og jeg glemte, jeg havde dem på. Jeg må også lige slå et slag for Julie-Ps medarbejder, der har tilbudt vejledning over mail.

Ulemper: Der er desværre kun tre ark plastre i pakken, hvilket egentlig kun er nok til nogle dage, hvis jeg skifter dem dagligt. Jeg opdagede hurtigt, at plastrene løsnede sig, når jeg bevægede mig rundt. For at forhindre, de faldt af, måtte jeg sætte Micropore tape henover, men alligevel tabte jeg et plaster i løbet af dagen. Jeg fik det tip pr. mail at købe englehud på apoteket og sætte ovenpå.

Til sidst er her et billede af armene efter ca. 12 timer med plastre på. Bare lige så I er forberedt, er det ikke kønt, da det ene har løsnet sig, så der er klæbet hår fast. Huden, hvor plastret havde siddet føltes dog sært blød og glat, så jeg er virkelig spændt på, hvordan det er om nogle dage.


I næste uge kommer der update og nye billeder. Husk også at kigge efter anmeldelsen af varmevanten til smertelindring jeg fik i samme pakke som plastrene. Denne anmeldelse kommer på snarest.

[Produktet omtalt i indlægget er sponsoreret af Julie-P]


1 kommentar:

  1. Hvor kan jeg se indlægget, hvor du giver svaret på om Ar-fri virker? :)

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...