tirsdag den 11. juni 2013

Forblændet

Det ser ud til, solen endelig titter frem og alle steder snakkes der om, hvor vigtigt det er, at beskytte sin hud. Men så er det lige jeg spørger: Hvad med øjnene?


Er jeg den eneste, der hader den dér muldvarp-følelse, når man har siddet et par timer på terrassen og derefter kommer indenfor, og støder mod alle møblerne, fordi man intet kan se? I det hele taget synes jeg, mine øjne bliver mere og mere sarte. HG har i mange år brugt solbriller så meget, at jeg nærmest bliver forskrækket, når han ikke har dem på. Det må være den følelse man får, hvis ens partner i mange år har haft skæg og pludselig en dag sidder over for én ved morgenbordet helt glatraget: Halløj, hvem er du?!
          Men jeg holder mere og mere med ham - solen genere mine øjne og flere gange har jeg blinket mine kontaktlinser ud, når jeg havde glemt mine solbriller.

Det gode ved at beskytte øjnene er, at det er noget sjovere end det med solcremen. Solbrillerne kan være et modeaccessorie and what's not to love about that? :)


Selv tilføjer jeg hvert år endnu en brille (eller fem) til samlingen. I starten købte jeg mest de billige fra f.eks. H&M, men jeg fandt hurtigt ud af, at de egnede sig mere som netop accessorie end som beskyttelse mod solen. Jeg får efter fem minutters brug svedrande under brillerne og det tvære makeuppen ud. Sidste år investerede jeg så i et par hos min optiker. De var egentlig ikke hammerdyre - tror, jeg gav omkring 300 kr. - men forskellen er ikke til at sætte ord på. Pludselig kunne jeg opholde mig timevis i solen uden at føle, huden kogte under stellet. Og når man er læsehest som jeg, er det skønt at kunne ligge og dase på langt på en solseng sammen med en god bog.

Jeg synes, I skulle tage og gå ind hos Sunglassesshop og tage et kig. De har et hav af solbriller, både billigere, gode mærker og af de lidt dyre, meget kendte mærker, som f.eks. Dior, Burberry og Ray-ban. Jeg synes dog, I navnligt skal tage et kig på én af disse tre kategorier:

Jeepers Peepers
Sxuc
Nueu

Og nu tænker du måske: Hvorfor? Jo, for underskønne Sunglassesshop har været så fantastiske at udlove et par valgfrie solbriller fra én af disse kategorier til en af jer læsere. Så smut ind og tyg på, hvilket par, der er din favorit. I morgen klikker du dig så herind, for der skyder jeg konkurrencen i gang.


Her til sidst skal I for øvrigt ikke snydes for det underskønne syn af mig, der underholdt hele familien forleden, da jeg hjemme hos mine forældre fandt et par af mine første solbriller. My God, de har godt nok mange år på bagen! Hvis jeg husker korrekt blev de købt omkring '93 på den lokale tankstation til den nette sum af 20,-

I feel pretty, oh so pretty ...
Husk at kigge forbi i morgen, så du kan vinde et par solbriller! :)

Psst: Sunglassesshop er også at finde på Facebook.








[Indlægget er venligst sponsoreret af sunglassesshop.dk]



2 kommentarer:

  1. Som sendt fra himlen! Mangler et par solbriller, da jeg mistede mine smukke yndlingssolbriller i bussen (tyyypisk mig..) Vil gå ind og kigge nu. :))

    http://resofikka.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen så må vi håbe, lykkens hjul peger på dig. :) Det er for øvrigt vildt, så mange ting man gennem sit liv når at miste i bussen. c",) Jeg tror, mine to brødre og jeg tilsammen kunne fylde et helt hittegodskontor med de effekter, vi har efterladt i bussen. Jeg har tilmed formået at glemme mit BUSkort i BUSsen. Hvis det ikke er ironisk ...

      Du skal altså også lige have en stor tak og et kæmpe knus for dine aldrig svigtende kommentarer - hvis du anede, hvor skønt det er med dine mange søde ord. :)

      - Line

      Slet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...