onsdag den 12. juni 2013

Dulleaften med selvforkælelse og min nøgne hemmelighed

I dag modtog jeg en pakke fra Julie-P med gode ting og sager, jeg skal teste. I pakken var der:

* En pakke med AR*FRI, der er plaster til behandling af forskellige former for ar.
* En varmevante til smertelindring
Eyeswirls der er med til at mindske hævelse omkring øjnene og giver fugt til huden.


Navnlig glæder jeg mig til at prøve arplastrene på mine keloide ar. Hvis du undrer dig over, hvad keloid ar er, kan du læse om det på denne plance, jeg har kopieret fra Julie-Ps side.


Mine ar startede da jeg var omrking 16. Da voksede ud over mine ørepiercinger og forsøgte at 'æde' selve piercingen. Hos hudlægen startede man med at brænde arrene væk ... det fik dem så til at vokse. Derefter fik jeg sprøjtet binyrebarkhormon i arrene - det er kendt for at få keloide ar til at formindskes. Det fik så mine til at vokse. Eksplosivt! 

Som 17-årig var jeg hos plastikkirurger rundt omkring i landet, men ingen af dem ville røre arrene af frygt for, de bare voksede.

Da mit ene ar var på størrelse med en valnød (ikke hasselnød, valnød!) fandt jeg endelig en plastikkirurg, der var villig til at fjerne mine ar. Det var en lettelse at slippe af med især det store skæmmende ar, der fik mit øre tvunget ud i unormal stilling. Første gang fik jeg fjernet ar på begge ører, både forside og bagside. Hver piercing krævede seks sting, så jeg fik i alt 36 sting fordelt på hvert øre. Herunder viser jeg et keloid ar, der kunne minde om mit. Jeg har dog valgt et mere 'pænt' billede, hvor arret er mindre end mit. Billede er ikke af mig, da de ligger i min journal hos kirurgen, men er fundet på nettet.


I dag er mine ar på ørerne nogenlunde kontrollerede og jeg får dem fjernet med ca. tre års mellemrum.

DESVÆRRE har jeg mange ar på højre overarm og ryg. Mine ar har en tendens til at samle sig på overkroppen og især venstre side. Arrene stammer fra vacciner, loppebid, acne, en katteklo - alt, man kommer ud for i dagligdagen. Disse ar vil plastikkirurgen ikke fjerne, da de sidder så tæt på musklen og han vurderer, de vil vokse voldsommere, hvis han rører dem. Da indsprøjtningerne ikke virker har jeg hidtil været lidt fortabt. Jeg har før fået udlevet arplaster på hospitalet, men det var kun til brug på ørerne, når sårene var helet, de var ikke egnet til gamle ar. Så nu er jeg spændt på, hvad disse fra AR*FRI kan gøre. Mindsker de mine ar bare en smule, vil jeg juble!

Jeg vil tage billede af mine ar før brug og løbende undervejs, så interesserede kan følge med.

Da jeg alligevel skal i gang med at teste produkter, vil jeg tage mig en selvforkælelsesaften, hvis ellers bananfluen vil lade mig få lidt fred. Jeg har lige smurt Blackheadmaske i hovedet. Så skal jeg have prøvet min nye Veet Easy Wax (fra min Buzzadorpakke) under armene første gang. Jeg har rigtig ladet det være jungle, så nu er jeg spændt på, hvor godt det virker. Hvis jeg ikke er død af træthed inden da, vil jeg skrubbe badekarret og smide mig på langs. Bagefter er det så på med AR*FRI og Eyeswirls.

Forresten er det endelig lykkes mig at få uploade mine feriebilleder og tage billeder af mine feriekøb. Jeg håber, der snarest bliver tid til at få dem på, men her er stadig ret hedt for tiden. Zazenkillingen tager stadig godt med tid, trods det, vi har fundet en fælles rutine. I morgen kommer min yngste bror hjem for at gæste Folkemødet. Var vi blevet boende i Allinge, havde vi haft det hele lige udenfor hoveddøren. Men i stedet tager vi killing under armen, besøger brormand, får handlet ind til det tomme køleskab og tager ned på pladsen for en kigger. Jeg kunne især godt tænke mig at gæste Dyrenes Beskyttelses stand.
          Lørdag er det 40års fødselsdag (ikke min! c",)) hos HGs kusine sammen med en masse andre duller og søndag er det tilbage til Allinge til spilledag. Ind imellem skulle der så gerne rydde lidt ud i nullermændene herhjemme.

[Inlægget er sponsoreret af Julie-P]



2 kommentarer:

  1. Line, jeg håber for dig, du får en pragtfuld dulleaften med selvforkælelsen <3

    Sådan en aften trænger jeg også snart til igen. Jeg er meget spændt på at høre, om det kan hjælpe på dine ar. Jeg har nemlig også nogle ar, jeg gerne ville have mindsket. Tidligere fik jeg sjældent ar, men efter jeg begyndte at få medicin, får jeg ar af stort set ingenting - feks en katteklo, og mine hænder og arme er mildt sagt ikke kønne mere.

    Lyder til, I får nogle travle dage. Og så med den lille Zazen på armen <3

    SvarSlet
  2. Jeg synes hele tiden der dukker noget nyt træls op... Nu også en masse ar.. ævæv hvor er det træls!

    God idé med at forkæle dig selv lidt - det fortjener du :))

    Mange gode tanker fra Rebekka<3

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...