onsdag den 26. juni 2013

Skt. Hans i billeder

Så er her billedspam for alle pengene (for en gangs skyld). Billederne er alle fra Skt. Hans, som blev holdt her hos os i Rø (Gudhjem).

Det er tradition at grille Skt. Hans aften uanset vejr.

Næsten alt vi ejer er arv eller foræringer - jeg elsker, når tingene har en sjæl. Bord og stole stod her, da vi flyttede ind. Dugen er en aflagt af min mors. Tallerknerne er fra Svogerskabet, da han gik fra sin første kæreste, glas og bestik arv efter morfar.

Alle havde hver især lidt mad med.

Min mor havde stået for kartoffelsalaten.

Jeg havde lavet salat med spinat, vandmelon, cashewnødder, slikærter, agurk og pesto. Den smagte overraskende ... dårligt!

Grillen havde visse (start-)problemer.
Afslapning på langs efter mange timer på fusserne. Og hvad ender jeg overraskende op i? Maosutter og hullede jeans!

Ucharmerende og glinsende pandekagebager

Til dessert: Amerikanske pandekager, yoghurtis, blåbær og vandmelon.

Kort tid efter gæsterne gik, fik vi strømafbrydelse. Da der stadig var gang i bålsteder, lagde vi os ud på terrassen og drak den Asti, der var tiltænkt vores 10-års bryllupsdag (der er alligevel aldrig nogen af os, der kan huske, hvornår det er!) og spillede kort. Da det var ved at blive koldt, havde jeg hentet dynen og lå og faldt i søvn.

Daaaaajlig varme

Og gratis brænde fra beskæring af nogle af de mange træer, der omgiver vores hus.

Asti og strømafbrydelse og lys, der er hele 13 år(!) gamle og slæbt med hjem fra Malta.

Bobler i sommernatten

Mørke i vores egen lille 'skov'.

Charmerende *host* fedtfjæs - alletiders førbillede til nu, hvor jeg går ind i en slanke- og træningsmåned.


6 kommentarer:

  1. Ser ud som om i har haft en god aften!! Jeg holdt ikke selv sankt Hans, havde for travlt med min sidste eksamen :(

    Kig gerne forbi! :)
    miaekholm.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Æv, det lyder som en trist måde at fejre midsommer på. :( Jeg kigger ofte ind hos dig og falder gerne indenom igen. :)

      - Line

      Slet
  2. Eeeej hvor ser det bare hyggeligt ud! Fik desværre ikke
    fejret Sankt Hans da jeg lå syg ;( Ved det er længe siden
    jeg har kommenteret, men synes bare lige du skulle vide at
    det betyder ikke at jeg ikke er inde og kigge forbi din blog dagligt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, det er da ikke sjovt at ligge på langs her i den dejlige sommervarme (hø hø - sarkasmen kunne ikke blive federe! c",)). Og taaaak - du er altid velkommen, både med kommentarer og bare sådan med på en kigger. :) Alle besøg bliver værdsat.

      - Line

      Slet
  3. Det ser sørme lækkert, rart og skide skønt ud Line! ((o:
    Elsker dit smil - det sidste billede gjorde mig glad, hehe :D

    Knus fra Rebekkkkkkkkah :bbb
    http://resofikka.blogspot.dk/

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...