lørdag den 8. juni 2013

Gumpefisen har fået navn

Det kan vist godt ende med at blive minimalt med indlæg fra mig i denne måned. Og også med kommentarer til alle jer, jeg læser med hos. Gumpefisen tager sin tid også selvom vi sammen har fundet visse rutiner.


I går endte med at blive meget travl, for tror I ikke at Myrledyret havde fået fat i toppen til hans flaske? Og væk den var! Så torsdag aften måtte han have en sut på, der var alt for stor - og som om det ikke var nok, så manglede mundstykket, så jeg måtte holde godt fast, for at mælken ikke pissede ud. Derfor blev vækkeuret sat til kl. syv fredag morgen, hvor vi ringede til dyrlægen og fik en tid til ham. Da vi alligevel skulle ud og købe ny flaske, kunne vi lige så godt få ham tjekket samtidig.

Men før jeg fortælle om den tur, skal I da have hans navn!


Torsdag havde min yngste bror 22-års fødselsdag og da han er 'hjemme' på øen skulle vi til fødselsdag og måtte have bananfluen med. Han tog det med ophøjet ro og labbede mælk i sig hver tredje-fjerde time og sov ellers gennem festivitassen.

Nu, da familien var samlet, holdt vi afstemning om navnet. Tre af vores fire katte har 'S'-navne, så det overvejede vi. Vi kan også godt lide, at navnene er utraditionelle og de må meget gerne have en religiøs betydning, da jeg interesserer mig meget for verdensreligionerne.Vi snakkede om, han af sind minder om Buddha - men buddha er jo sådan set kun en titel. Med Buddha mener jeg Siddhartha Gautama, der da han blev født trådt ud af sin mors højre side og sagde noget i retning af: "Jeg er den største og den eneste; der har ikke været nogen som mig og skal ikke senere komme det." Se dén selvopfattelse passer på vores Gumpefis. Men som sagt er buddha kun en titel og, desuden, et meget brugt dyrenavn. Så i stedet overvejede vi:

* Siddhartha
* Shakyamuni (der betyder 'af Shakyaslægten', som Siddharta Gautama var)
* Satori (der i zenbuddhismen er den oplysning, man kan nå gennem zazen, koan (gådespørgsmålenes paradokser) og sanzen (der er samtaler med mesteren)).
* Zazen (der er (siddende) meditation indenfor zenbuddhismen).

To (mine forældre) stemte for Satori. Én stemte for 'Pjevs' (nej, mormor!) og lillebror stemte for Nietzsche, der som mormors valg heller ikke var en mulighed (for lidt knurhår! c",)), så jeg idømte enevælde og valgte Zazen.

Så folkens, sig hej til Zazen:


Oh, beklager - han sover! :)

Nå, men fredag morgen kørte vi mod dyrlægen. Vi fik at vide, han sandsynligvis er knap fire uger og meget fin. Senere på dagen lavede han sin første lille Zazen-arm. Han har af sig selv tisset i bakken og dækket til (hvor hurtigt lærer han ikke?).

Han må så småt begynde at få opblødt killingefoder, men skal selvfølgelig stadig også have mælk.

Jeg har planer om at lave et par indlæg om det at have en flaskekilling og filme, når han får mælk (SÅ sødt!). Selv synes jeg, der mangler information om det at have flaskekillinger (tak til hittekilling!), så jeg ville gerne lave en samlet liste over, hvordan en dag kan forløbe og hvad man skal gøre, når man fodrer og skal hjælpe dem med at tisse og besørge.


2 kommentarer:

  1. Opfindsomme navne! :)) Kan godt lide Satori! ;)

    Dejlig kat - og godt at I kan tage jer af den lille. :))

    Knus
    resofikka.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaaa, han er nuser. :) Nu, hvor han er navngivet, er jeg kommet på tusinde ekstranavne ... oh well, de bedste egner sig alligevel mest til piger. Og Zazen virker godt tilfreds. :)

      - Line

      Slet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...