onsdag den 3. april 2013

Giveaway #9

Som lovet i går, kommer her en giveaway, hvor præmien er et signeret eksemplar af Kim Leines roman "Tunu".


"Tunu" forgår på Grønland, hvor vi følger en række menneskeskæbner, der væver sig ind og ud mellem hinanden - bl.a. følger vi sygeplejersken, Jesper, der har nok at se til med de voldsomme skader, som naturen kan forvolde på sagesløse personer.

Dette er virkelig en bog, der kryber helt ind i sjælen på én, som du kan læse i mit tidligere indlæg, hvor jeg anmelder bogen. Dygtigere fortæller har jeg ikke mødt i mange, mange år!

Kim Leine er ikke bare forfatter - han er historiefortæller! En helt fantastisk fortælling, om skæbner, der væver sig ind i hinanden, i det grønlandske samfund med den barske natur, der på få sekunder kan ændre et menneskeliv så fuldkomment, ruller sig ud i denne roman. Man kan se, mærke, lugte hver side.

Romanen er meget gennemført - lige fra titlen til for- og bagside. 'Tunu' er et grønlandsk ord for ryg/bagside. På bagsiden af bogen, ser vi kvinden med ryggen til, på forsiden en stue set bagfra, hvor to mennesker sidder i hver sin lænestol. Kim Leine. Og vi følger bagsiden af Grønland - den barske natur, det hårde samfund.

Hvis du vil vinde "Tunu" skal du:

* Være fast læser af bloggen via Bloglovin.
* Være bosat i Danmark (eller alternativt have en dansk c/o-adresse, jeg kan sende bogen til, hvis du vinder).
* Like bloggens Facebookside.
* Skrive en kommentar herunder med dit navn og mailadresse, samt hvorfor du gerne vil vinde eller synes, netop du skal vinde.

D. 16. april - på HGs fødselsdag - vælger jeg den læser, der er kommet med den bedste begrundelse for hvorfor lige han eller hun skal vinde.

Good luck and GO! :)


13 kommentarer:

  1. Jeg vil meget gerne deltage(:

    Jeg vil gerne vinde fordi, jeg har altid været rigtig fascninerende af Grønland, kulturen, naturen, dyrelivet, ja bare det hele der har med Grønland at gøre, og det ville være så skønt at læse en bog, der foregår i Grønland, og så lyder bogen bare utrolig spændende og lige en for mig(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  2. jeg skal vinde fodi solen skinner og jeg mangler en god bog at ta med ud på terassen.
    mange solhilsner
    marianne lykke Nielsen
    marianne.lykke@gmail.com

    SvarSlet
  3. Jeg vil gerne vinde, fordi jeg læste anmeldelsen og hans bøger er nu på min fødselsdagsønskeliste :) Derudover har jeg en del familie der har været på Grønland og arbejde samt min far har haft et par kærester derfra, så synes det er spændende :)

    Har liket og følger dig allerede ;)

    Venlig hilsen

    Jeanet - www.jbodilsen.blogspost.dk

    SvarSlet
  4. lyder lige som en bog for min mand, og måske jeg også skal smugkigge nu man er halvvejs sygeplejerske;) det ku jo være det var lidt sjovt at se et perspektiv på det på den måde :)

    /sandra, sandravarn@gmail.com

    SvarSlet
  5. Lækker give Away Line. Jeg vil super gerne vinde da jeg elsker at læse bøger. Mvh Helena.engelbrecht@yahoo.dk

    SvarSlet
  6. Jeg vil prøve at gøre det kort, men der er bare så mange grunde til at jeg gerne vil vinde.
    Numero uno: Jeg har overraskende lidt skønlitteratur på min bogreol, og de bøger du har skrevet om her, lyder alle som nogen, jeg ville slubre i mig. Faktisk har jeg tænkt mig at anskaffe dem uanset hvad, så det kunne være rart at vinde bare den ene her hos dig.
    Number two: Jeg har rødder på Grønland, og har selv været der, og synes det kunne være lidt sjovt at læse en bog fra dét miljø og se Grønland igennem en andens øjne.
    Nummer drei: Det kunne være rigtig fedt at have en bog stående, som jeg har "fået" af en af de bloggere jeg har fulgt i længst tid efterhånden.
    Nummer fire: Jeg har fået fingrene i en hel masse ferie, hvor der står "læsning" på programmet. Jeg læser mest når jeg har ferie, og der mangler jeg en bog, som jeg kan glæde mig til at få læst.
    Sidste og vigtigste grund: Jeg har lige været helt vildt international og original i min begrundelse, så det giver forhåbentligt et belejligt afkast *indsæt smartass-smiley*

    Tak for endnu en spændende give away :)

    SvarSlet
  7. Jeg er selv halvt grønlænder og har boet i Nuuk i et års tid. Jeg flyttede til landet som 18-årig for at arbejde og kende lidt mere til landet, som jeg elskede fra mine ferier i Sydgrønland.
    Jeg elsker den gode side af kulturen, er fascineret af naturen og var faktisk tæt på at 'blive hængende deroppe'.
    Jeg oplevede naturen som barsk og rå - Akkurat ligesom nogle af livevilkårene i Menneskenes land. Og en underlig accept af at sådan var det bare.
    Jeg tror at den yngre generation vil og gør det anderledes... Mon det er noget, man kan spore i bogen?
    m_hoej20(at)yahoo.dk

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. I tidens løb har du flere gange rost Kim Leine, og jeg blev nysgerrig efter at finde ud af, om også jeg kan lide hans bøger. I går modtog jeg Kim Leine's debutroman "Kalak", og jeg læste det sidste ord i den i morges. Som jeg tidligere i dag skrev på Facebook, så fortryllede, forundrede og forfærdede "Kalak" mig.

    Verden har i tidens løb set mange gode forfattere, og jeg er så heldig, at jeg har læst mange af deres pragtfulde bøger. Med "Kalak" skrev Kim Leine sig ind i min sjæl, og hans ord gav mig min hidtil bedste læseoplevelse. Kort sagt, så er Kim Leine den aller bedste af alle gode forfattere.

    Derfor vil det være så ubeskrivelig stort og ærefuldt for mig at eje en bog, som Kim Leine har signeret. Signaturen gør bogen til en uvurderlig skat for mig.

    Håbefulde hilsner og tanker fra
    Louise Olesen
    lolesendk@gmail.com

    SvarSlet
  10. Jeg vil rigtig gerne vinde denne bog.
    Jeg synes selv jeg skal vinde, da jeg er en kæmpe bogaholik, og han er desværre en af de forfattere jeg ikke har fået læst endnu, men som jeg brændene gerne ville læse, men jeg har hele tiden så mange bøger jeg skal have købt, så der er mange forfattere jeg ikke har fået begyndt på endu.
    Plus det ville være en kæmpe ære at eje en bog, som han har signeret.

    Kamilla.

    millamusen@jubii.dk

    SvarSlet
  11. Jeg vil rigtig gerne vinde, da jeg virkelig mangler noget læsestof og jeg er ret dårlig til at finde bøger. Jeg har altid været inspireret ham, men har aldrig fået læst bogen. Jeg vil rigtig gerne have mere viden inden for det område også og så er den jo bare fed at have ståene på hylden inde på mit værelse :-)
    Marianne Ravnsbæk
    jansegj10@gmail.com

    SvarSlet
  12. Jeg vil gerne vinde fordi jeg lige nu studerer, hvilket gør at jeg ikke rigtig har tid til at finde nogle gode skønlitterære bøger jeg kan læse i fritiden, fordi det meste af min tid går på at finde faglitteratur. Jeg elsker at læse i fritiden, så det ærgrer mig selvfølgelig at jeg går glip af alle de nye spændende bøger der findes derude. Bogen lyder rigtig spændende, så krydser fingre.

    SvarSlet
  13. Jeg vil meget gerne vinde da jeg synes Grønland er et super spændende og ofte misforstået land. Et land der desværre er knyttet mange usande fordomme til, et folk der har det svært og jeg ville elske at læse bogen!

    Kig forbi min uglegiveaway og del gerne din giveaway i fb gruppen danske giveaways

    kirsti_mt@hotmail.dk

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...