lørdag den 20. april 2013

Verdens letteste opskrift

Guuud, hvor er jeg træt! Det har været en lang dag med forberedelser til HGs fødselsdag i morgen (vi holdt den ikke på selve dagen). Så jeg har bagt kage og lavet lagkage. Vi har ryddet op og nu er jeg (allerede) klar til at komme i seng!

Mens jeg fik gjort indhug i opvasken, kørte HG efter de sidste varer vi manglede til i morgen samt købte grillmad med hjem. Det er SÅ længe siden, jeg har spist fastfood (et år?) og jeg er ellers stadig på kur, men for lethedens skyld (magtede ikke at bøvle med aftensmad!) gjorde vi en undtagelse.

Anyway, da jeg for nogen tid siden havde en opskrift på bloggen på kokosmakroner, lovede jeg at dele flere med jer. Så i dag får I en familieopskrift, som har været brugt siden min tipoldemors tid. Det er den kage, jeg har bagt til i morgen. Man kan lave den 'plain' eller som jeg har gjort med brunkagepulver. Sådan her ser beuatiene ud:


Og her kommer opskriften:

* 130 g. margarine eller Kærgården
* 200 g. sukker.
* 2 æg
* 250 g. mel
* 1 1/4 dl. mælk
* 1 1/2 teskefuld bagepulver eller 8 g. brunkagepulver (svarer til en halv pose)

Pisk Kærgård/margarine med sukkeret. Tilsæt æggene ét af gangen. Tilsæt bage-/brunkagepulver og mel sammen med mælk.

Bag ved 175 grader i ca. 40 minutter.

Pulveret du skal bruge, hvis du laver brunkage-versionen, ser sådan ud:


Selvom der er opskrift på bagsiden, vil jeg vove at påstå, at min version er bedre. :)

Du kan både lave kagen i små muffinforme som jeg eller i almindelig form. Som regel bruger jeg ikke glassur, da HG og familien bedst kan lide uden. Efter min mening egner den sig godt til en flødeost-topping.

Enjoy (og meld gerne tilbage, hvad du synes om opskriften, hvis du bruger den).


4 kommentarer:

  1. Nøj, hvor ser de lækre ud!
    Skal selv til at lave cupcakes til i morgen, da anledningen er min fødselsdag :-D

    Knus Michelle ♥
    http://giveyourdaycolors.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Uuuh, tillykke! :) Vi har også vildt mange fødselsdage i familien her for tiden. Jeg håber, det bliver alletiders mest fantastiske dag.

    SvarSlet
  3. Det lyder virkelig godt, kunne være at man skulle prøve denne opskrift :)

    Rikke // Sigaards.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke

      Jeg håber Kong Arthur har det godt. :) Og selvfølgelig kan jeg kun anbefale du prøver den. :) Men kan bruge den som en slags universalopskrift og tilsætte, hvad man vil - æbler og kanel, kakao, nødder, ananas ... hvad man nu vil. :)

      - Line

      Slet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...