fredag den 12. april 2013

Jeg har fanget en hjort på min grund!

For mange år siden søgte jeg optagelse i et kor sammen med min mor. Mod forventning bestod jeg optagelsesprøven (min mor tvivlede jeg ikke på ville gå glat igennem - hun er trods alt uddannet kirkesanger. :)). En af de første sange vi skulle optræde med, indeholdt stroferne:

'En ræv, en ulv og en bjørn slutter forbund med en løve. En dag sender løven bud - "Jeg har fanget en hjort på min grund!" ...'

Det er verdens mest nuser lille sang og jeg var flad af grin, da vi jo kalder Phoeba for 'Lilleræv' pga. sin røde farve og at hendes yndlingslegetøj er en plyselg, hun fik med sig fra kennelen. De købte den til hende på en tankstation i Sverige, så hun havde noget at gnave i på vejen til Bornholm. Hver aften har Phoeba trofast ligget og gnasket på elgen, Fælles, hale, som dier hun hos sin mor. Hun pumper løs med poterne og nikker til sidst fra. Sådan har det været i ni år. :) Men i hvert fald har frasen 'Jeg har fanget en hjort på min grund' kørt lige siden - for selvfølgelig har Phoeba egenhændigt (eller -potligt) nedlagt Fælle i Sverige. Så da vi flyttede ind her på adressen, kunne min mor heller ikke dy sig, da hun så hjortegeviret på gavlen, der var hængt op af den tidligere ejer. "Line har fanget en hjort på sin grund," hylede hun med sit bedårende Møller-grin.

Hjorten på min grund
Men nu er der kommet endnu en hjort (eller tre) til huset ...

Det er sjældent, at der her på bloggen er 'new in'-indlæg. Og det af den meget simple grund at førtidspensionist og husejer ikke rimer særlig godt på shopping. Når der er overskud i budgettet, sættes pengene ind på boligkontoen, så der bliver høvlet af lånet eller ind på dyrekontoen, så der er til de årlige dyrlægeregninger, der snildt kan løbe op i 5000-8000 kroner pr. år.

Men forleden var der altså et tilbud i Netto, der gjorde at jeg (ved et frygteligt uheld forstås!) kom til at hive pungen op af lommen og spenderer en ikke ubetydelig klatskilling på lidt nyt til soveværelse. Og her er vidunderet, der nu bor hos os:




Sættet kostede 169,-/stk., pyntepuderne 49,- Derudover kunne man også få billeder og badeforhæng. De fandtes i tre varianter - hjort, bulldog og ugle. Uglen var desværre udsolgt, men hjorten er sgu også bedårende! :)

For øvrigt blandede Zappen sig i fotoskydningen, så her får i lige en Zap i hjerte til at runde af med.


Hvor dejlig er hun ikke lige?


3 kommentarer:

  1. Ej, hvor er de søde!
    Jeg syntes dog ikke jeg har set dem over i min netto, øv øv. :)
    Men må lige tjekke det en gang, når jeg skal der over igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved heller ikke, om de er i alle Nettobutikker. Blev ærlig talt overrasket over, de var i vores. Så dem i kataloget og var på vej ned for at handle. Regnede egentlig ikke med at de ville være der, men det var de sgu. :) Men hvis du har en anden Netto i området, kan du prøve der. De er dog købt i søndags, men i vores Netto så jeg de stadig havde nogle tilbage i går.

      - Line

      Slet
    2. Jeg vil da prøve at tage et kig, når jeg skal der over senere. :D
      Så engang de havde det sødeste Ramus Klump sengetøj (ja det er jeg stadigvæk ikke vokset fra), men det var selvfølgelig sidst på måneden, hvor jeg ikke havde råd til det, så købte det ikke.
      Men vores netto plejer også at have ting ind til de bare er udsolgt, selv om det er fra ugen før. :)

      Slet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...