tirsdag den 23. april 2013

Pinlige afsløringer

Okay, det dér tekni-noget eggå? Det er jeg bare sååååå elendig til! E-len-dig! Faktisk er det en af grundende til at det har taget mig så længe at blive blogger. Jeg er typen, der burde eje en 'Bloggin for dummies' ... eller bare 'IT for dummies'! Og er der noget, jeg ikke kan finde ud af, slapper jeg ikke af og tænker 'der må være et svar', men kontakter folk der måtte vide det, på panik-måden. Lidt ala 'red mig!'.

Selvom jeg har været på nettet siden dets (eller min) barndom (1995) er jeg stadig typen, der skal have hjælp til ALT. Jeg. Er. For. Dum! OG utålmodig.

Men man skal aldrig være bange for at lære noget nyt ... og med den tankegang besluttede jeg mig for at det dér Ebay og Etsy-noget, det skulle jeg altså også begynde at bruge. Faktisk har det længe været min pinlige hemmelighed, at jeg aldrig har købt noget på nogen af disse sider. Selv min moar har købt ting via Ebay! Så hvor svært kan det være?

... Og her er svaret: Når det kommer til dig Line - meget svært! For hvad er det første idioten her gør? Finder en taske, vil finde ud af, hvad den koster med forsendelse (har aldrig turde købe noget fra USA, da jeg lider af den neurotiske tanke, at der enten bliver lagt den vildeste told på eller at varen på anden måde kommer til at koste mig alt, alt for meget. Er tingene for billige til at det kan være sandt, er jeg sikker på, der ligger et 'men' gemt et sted) trykker på den nærmeste tast ... og opdager, hvad der egentlig står på den tast.

Hvor dum er jeg? Hvor mange steder står der ikke lige ordene 'commit to buy'?! Se. På. Overskriften. Line!

NOOOOOOOOOOO!!! Skræmt kontakter jeg sælger, der virkelig må tro, jeg er en idiot (hvilket jeg er!) og håber nu, handlen kan annulleres. Hvad kan man lære af det? Hold nallerne fra ting, du ikke har IQ til at mestre.

HG grinede bare dumt og sagde: "Jeg har jo sagt, du ikke skal kaste dig ud i den slags. Vær glad for, det ikke var en bil, du kiggede på. Hø-hø." Ja ja, bare spark til damen, der allerede ligger ned. Var faktisk lige ved ikke at poste dette indlæg, fordi jeg virkelig er flov over, hvor dum jeg er.

Så til alle jer eksperter udi Ebay og Etsy, der måtte sidde bag skærmene: Vil I ikke nok lave et indlæg for dummies like me? Jeg kunne godt have behov for en time i (what not) to do!


5 kommentarer:

  1. Etsy og Ebay er helt klart nogle sider, man lige skal vænne sig til at købe fra! Synes selv, det var rigtig svært at finde rundt i starten, men når man lige lærer det, så går det fint!

    Katrine B
    http://bagkatrineb.wordpress.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katrine, for den søde kommentar, så jeg ikke føler mig helt blank. ;)

      - Line

      Slet
  2. Har købt tonsvis af ting på eBay - det er virkelig enkelt. Når du søger efter noget kan du sortere efter fx billigste pris inkl. fragt o.l. og så får du alle resultaterne fra de sælgere der har gratis levering (primært fra østen). Hvis der er fragtpris, så står det altid i beskrivelsen af varen.

    Når jeg handler derinde gider jeg også kun Køb Nu tingene, dvs. jeg sorterer alle auktionerne fra. Har købt så mange fine statement halskæder derindefra, og når du holder dig under 80 kroner, hvilket er let med mange ting, så er der aldrig told på uanset hvor du handler. Jeg er til stadighed blown away over hvad der kan sendes fra fx Kina gratis - og selvom noget af det selvfølgelig også er billige materialer, så har jeg endnu ikke oplevet at noget er gået i stykker (jo i forsendelsen to gange, men her har jeg altid fået mine penge tilbage fra sælgeren). Når du betaler med Paypal er du sikret - selv hvis du ikke får varen. I starten oprettede jeg rigidt Paypal sager hvis mine varer ikke var kommet inden for en måned - og så fik jeg pengene tilbage fra sælgeren (og en enkelt gang dumpede pakken så ind ad døren få dage efter). Her måtte jeg tage kontakt til sælger for at betale igen, men igen - jeg har aldrig oplevet at blive snydt, så nu gider jeg ikke engang lave sager, fordi det betyder så meget for sælgerne at man rater dem godt.

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...