fredag den 12. april 2013

Skønhedsplejen

Nu har vi snart været hele vejen rundt om makeuppen her i løbet af ugen, så i dag får I et indlæg om de plejeprodukter, jeg bruger.


Til håret bruger jeg (ligesom det er gældende for resten af skønhedsplejen) ikke vildt mange produkter. Bare shampoo og balsam fra TRESemmé og Wellas high hair crystal styler.


Som regel køber jeg et TRESemmé-lager, når der er tilbud. Wella køber jeg enten hos frisøren eller på nettet.


Af midler til ansigtspleje, bruger jeg stort set kun Neutral. Jeg bruger deres facewash, skintonic, ansigstscreme og makeupfjernerservietter. Jeg har dog også prøvet deres håndcreme, som jeg slet slet ikke brød mig om. Den ville ikke trænge ind i huden, men sad tilbage som klamme flager eller fnuller, der lignede bussmænd. Adr! Jeg følte mig konstant fedtet og olieret på hænderne, som havde jeg dyppet dem i madolie. Deres øvrige produkter er jeg dog ret begejstret for og især servietterne, som også har været på bloggen tidligere. Derudover bruger jeg til natten rynkecreme. Det har jeg gjort siden jeg var i starten af tyverne. De fleste er røvdyre og hjælper ikke en skid. Min nuværende fra Nivea (pure & natural anti-wrinkle night care) er jeg meget glad for og den kostede mig kun 69 kr. i Netto. Og hvis jeg bruger den hver dag, synes jeg, den strammer godt op. Jeg skal dog ikke gå mere end en uge uden brug, før jeg synes, huden bliver slap og grålig.


Neutralprodukterne køber jeg (ligesom TRESemméen) fortrinsvis på tilbud, hvor jeg så skraber et lille lager sammen.


Til den øvrige hudpleje, bruger jeg lidt forskelligt, som I kan se.


Jeg er ikke typen, der er god til cremer og pleje af huden, for at være ærlig. Jeg føler mig nasset og som én stor pelsmagnet. I denne tid, hvor især Frik og Zappen fæller helt vildt, bruger jeg derfor produkter, der tørrer hurtigst muligt.

Til kroppen er det fra venstre den grønne Vaseline (igen) fra Netto. Håndpleje også Vaseline fra Netto. Så bruger jeg bodyoil i badet, så huden bliver babyblød og ikke kræver den vilde cremepleje. Denne er et ugetilbud fra (igen igen) fra Netto, som kun kostede 25 kr. Det er da lige til at overkomme! :)

Da min ME giver periodevise forstyrrelser med feber og hedeture, går jeg i en evig frygt for at stinke af sved eller have pletter på størrelse med Pluto under armene. Så til natten bruger jeg den sindssygt dyre, men meget effektive, PH neutral antiperspirant (som I ser yderst til højre) fra Medic, som så vidt jeg ved kun fås på apoteket. Den koster omkring 90 kr. for denne lille mængde, men holder til gengæld længe. Om dagen bruger jeg først den parfumefri Deospray antiperspirant fra Matas og derefter dagens valg af parfume.

Så mit hudplejeforbrug er ikke overvældende. Jeg er slet, slet ikke god til at passe på min hud. Desværre hævner det sig ved en hud, der er mere skjoldet end en giraf i selvsving; ansigtshud, der er lige så glinsende som en sæl, der lige er steget op af havet; læber så skorpede som isen ved Grønland og svedkirtler der lugter som en samlet elefantbestand i en større zoo. Så jeg ville virkelig ønske, jeg gad det og interesserede mig for det. Men når jeg ikke lever af min krop (på model-måden forstås, ikke prostitution-måden! c",)) magter jeg det altså bare ikke. Føler, det er et heldagsjob at holde min krop lækker og det er jeg bare for doven til, for nu at sige det ærligt. Når jeg ikke skal sælge mig selv hverken på kødmarkedet eller i erhvervslivet, springer jeg over, hvor det berømte gærde er lavest.


2 kommentarer:

  1. Hvor dejligt og befriende med et indlæg om produkter, som er til at betale - der er så mange blogs som skriver om hundedyre produkter.

    Laver du et indlæg med parfume? Be om. Please :-)

    SvarSlet
  2. Elsker også Neutrals facewash, skintonic og ansigstscreme. Nu vil jeg helt klart også anskaffe mig makeupfjernerservietterne!

    Super godt indlæg.

    http://resofikka.blogspot.dk/

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...