fredag den 5. april 2013

Note to self - af yderste VIGTIGHED!

Okay, Line, engang for alle (for let's face it - du har jo lavet denne her et par gange, eller ti, før ik'?).

Dette her:


er Kodipar. To af dem seks-otte gange dagligt gør, at du kan holde smerterne så meget nede, at du fungerer nogenlunde i hverdagen.

Disse her:


er derimod Magnesia. Otte af dem om dagen (i perioder, du ikke har forstoppelse) giver dig the runs. Big time! ISÆR når de kombineres med penicillin og det faktum, at du er inde i en periode, hvor din røv minder om Gefionspringvandet.

Lær. Forskellen! Jeg ved godt, glasene ligner hinanden af udseende og størrelse - især når man ikke kigger på etiketten (shame on you, Line!). Men rendende røv går ikke, når du samtidig ikke har ben, der kan rende, fordi du har ondt. Lærdetblevdersagt!

(Men hvorfor fanden skal pillerne ligne hinanden så meget?! Hva? Hva? Hvahvahva? Eneste forskel er at delekærven på Kodiparen er lidt dybere. Hmf.).


Line over and (so far) out - har et presserende ærinde, der ikke lader vente på sig, med mindre jeg ønsker en ny farve af sofaen.


6 kommentarer:

  1. I min familie findes der ikke et normalt tarmsystem, vi har alle maveproblemer. Mit er skiftende i forhold til de andres. Enten så kan de ingenting, eller også kan de hele tiden.
    Jeg tog engang fejl af "mave-pulveret". Jeg har fire forskellige slags pulver stående.
    1. Hjælper på forstoppelse
    2. Hjælper på "the runs"
    3. Hjælper på luft i maven og oppustethed
    4. Hjælper på smerter og kramper.
    Denne aften havde jeg brug for pulver nummer 4. Jeg tog pulver nummer 1 - i dobbeltdosis. Jeg brugte 48 timer på toilettet med mavekramper - og jeg græd som pisket. Det værste var, at det ikke nyttede noget at tage pulver nummer 2 eller 4, for jeg havde fri passage, min krop kunne ikke engang nå at optage vand.

    Ps. Selvom jeg kender problemet med at tage fejl af medicinen, så kunne jeg ikke lade være med at skrige af grin af dit indlæg. Selvfølgelig er det ikke sjovt, men hvis man ikke kan grine hvad skal man så gøre?
    Pps. Jeg håber virkningen af de piller snart går væk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også midler mod alle fire ting liggende. Kommer ligeledes fra en familie med defekte tarme (utroligt halvdelen af os ikke har fået stomi!). Min fars del er 'rende på lokum'-siden. Min mors 'oh, jeg ville give en arm for et tegn fra min tarm'. Og jeg er så produktet af denne blanding. c",) Min oldemor (på min morfars side) var en dame, der også havde tarmgener - med hæmorider til følge. Hun var ikke en dame af mange ord, men da min mormor (hendes svigerdatter) en dag kom synligt lettet ud fra det lille hus og på forespørgsel kunne fortælle, at hun ganske rigtigt havde været derude i stort ærinde, udbrød min oldemor: "Dit heldige svin!" Jeg kan kun sige, at jeg i perioder forstår hendes misundelse. c",)

      Og bare rolig - mit store mål er at røre mine læser (altså ikke fysisk på gramse-måden!) og allerhelst på den måde, at de bryder ud i krampegråd af ren grin. :) Går stadig og griner af din mors påskegentagelse: "Ej vent, nu skal jeg lige prutte!" c",)

      Tak for kommentaren og besøget - det varmer (selvom min røv lige nu sørger for, jeg har det varmt nok).

      - Line

      Slet
  2. Det lyder ikke rart:/

    Jeg byttede også rundt på nogle piller engang.
    Jeg havde smerter, og så tog jeg 2 panodiler ( troede jeg.) Jeg havde stadig smerter. Min mor ringede til vagtlægen, og der blev spurgt, om jeg havde taget panodiler, og det havde jeg jo. Men de hjalp ikke.
    En dag finder jeg ud af, det var fordi mit glas med kalkpiller som ligner glasset med panodiler stod i samme skab. Så var det klart, de ikke virkede.

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Den dér med kalktabletterne har jeg også prøvet! Kunne fa'me ikke forstå, mine Ibuprofen pludselig ikke duede ... indtil jeg kom i tanke om, at jeg var løbet tør og havde hældt mine kalktabletter over i glasset. Så fik jeg da bekræftet, det ikke bare var placeboeffekten. :)

      - Line

      Slet
  3. Tak for indlægget - Jeg kommer helt til at sætte pris på mit tarmsystem, der fungerer upåklageligt 99 % af tiden. Jeg skal bare holde mig fra større mængder mælk på en gang.
    Jeg har 7-9-13 aldrig taget fejl af medicin og håber heller ikke at jeg kommer til det. Det er noget skidt,når det sker ;)
    Håber at det snart går over og at sofaen ikke pludselig får en ny farve :)

    SvarSlet
  4. Også jeg måtte mere end trække på smilebåndet - Blaze hoppede af forskrækkelse, og min søn blev så nysgerrig, at han skulle vide, hvad jeg sådan lo af :-D

    Det er ikke sjovt med tarmproblemer, så jeg ønsker dig god bedring :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...