lørdag den 13. april 2013

Overfaldsalarm

I indlægget herunder kan I læse, at jeg har prøvet at stå i den situation, at døren til vores lejlighed blev sparket ind. Så da jeg fik tilbud om at teste en overfaldsalarm fra Miraca var jeg ikke i tvivl om, at det ville jeg enormt gerne. Hvis nogen havde fortalt mig, man kunne få en alarm til 149,- havde jeg købt den for længst!


Alarmen fås i lyserød, orange eller blå. Men man er vel ikke barn (okay teenager) af 90'erne for ingenting. Så selvfølgelig gik der girlpower i den og jeg valgte lyserød.

Alarmen udløses ved at trække stikket ud, som I kan se her:


Den stoppes på tilsvarende måde ved at sætte stikket i igen. Jeg følte mig som én, der var blevet bedt om at udløse en håndgranat, da jeg skulle teste den. Jeg forestillede mig at 120 db var meget! Og det er det på sin vis også - det skal nok tiltrække sig opmærksomheden. Men det er alligevel ikke som tyverialarmen på min fars apotek, som jeg engang af vanvare kom til aktivere. Jeg havde virkelig indstillet mig på, at nu ville jeg sprænge trommehinderne, men så voldsomt var det dog ikke. Jeg havde ellers på forhånd lagt en advarsel til gen- og nabo, da jeg var bange for, de skulle kommer stormende med kamphund og køller. Men det er måske lige i overkanten. c",)

Men for at være seriøs: Hvis du f.eks. har natarbejde og færdes alene, er enlig kvinde og føler dig utryg eller ældre og skrøbelig, må det være en tryghed at have. Jeg har tænkt mig at forære min mormor en alarm, da hun bor alene. Hun bor i en andelsbolig, hvor husene ligger tæt op ad hinanden, så den er høj nok til at naboerne ville blive adviseret, hvis hun udløste den. Den ville give hende en tryghed og trods det, at hun ikke er med på de tekniske noder, er den enkel nok til at hun ville kunne betjene den. Og jeg tror nok liiiige, jeg ville få et chok (samt benene på nakken), hvis jeg forsøgte at overfalde en person, jeg troede var skrøbelig og vedkommende trak overraskelsen her op af lommen. Derudover er alarmen lille (passer til at kunne ligge i min håndflade), så man kan have den med sig i tasken eller rundt om halsen i den medfølgende snor.

Miraca anbefaler alarmen til folk der gerne vil:

* Føle sig sikre, når de går mørke steder
* Føle sig sikre, når de går alene hjem
* Sikre deres børn bedst muligt, når de går på byture
* Give deres børn tryghed på en hurtig og let måde
* Undgå overfald og vold i byen

[Den kursiverede del er taget fra produktbeskrivelsen på Miracas hjemmeside].

I kommer direkte til alarmen, ved at trykke på linket her

[Miraca har sponsoreret dette indlæg ved at forære mig en alarm, jeg kunne afprøve. Tekst og holdninger er udelukkende forfattet af mig].






4 kommentarer:

  1. Det ér virkelig en genial idé med sådan en alarm, og jeg har også overvejet at anskaffe mig en selv. Er ked af at høre om din grimme oplevelse, og håber din kvote af den slags nu er brugt op!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det håber jeg godt nok også. :) Men hvis ikke, har jeg da garderet mig nu, så jeg kan sende uvelkomne gæster på porten på behørig manér.

      Slet
  2. Den er altså smart:)

    Bettina

    Lifeloveandlooks.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tænkte også, der sikkert sad læsere, der ville kunne bruge rådet. Vil da helt klart føle mig mere tryg, hvis jeg skal ud i verden på egen pote, når jeg har denne med i tasken. :)

      Slet

Tak for din kommentar. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...